سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یوسف ذوالفقاری آهنگ


بسم الله الرحمن الرحیم

هم اکنون یک هفته از فاجعه جانگداز منا می گذرد. متأسفانه هرچه از زمان وقوع این حادثه جانکاه می گذرد، به جای آنکه مقصران این حادثه مَنشی را در پیش بگیرند که بر آلام آحاد امت اسلامی به ویژه آسیب دیدگان این حادثه بسیار تلخ وناگوار کاسته شود، با بی تدبیریها و بلکه با سوء تدبیرهای خود، ذهنِ ناظران را هرچه بیشتر به عمقِ بسیار هولناک این حادثه غمبار  و حوادث مترقبه برآن، سوق می دهند!

اگرچه تا حال حاضر غیرعمدی بودن این حادثه تلخ و ناگوار و نیز حادثه سقوط جرثقیل، می تواند تا حدودی قابل قبول باشد اما زیر پا گذاشتن جمیع معاهدات بین المللی از جمله برخورداری از حق حیات گردشگران و حق کرامت در کشور میز بان، در فرض غیر عمدی بودن آن، توسط کشور میزبان، کاملأ محرز است.

بدیهیست مجموعه رفتارهای دولت عربستان سعودی از حینِ اوجگیری این حادثه در بی تفاوتی از تبعات بسیار تلخ و جانکاه و قابل پیش بینی بودن تبعات جبران ناپذیر دامنه این حادثه در فرض قصور عوامل انتظامی و تدارکاتی و خدماتی بینانگر این مطلب است که تعلل از این امور حاکی از نیات سوء عوامل حاکمیتی عربستان  سعودی از حین بروز حادثه و پس از آن تا حال حاضر  است. چراکه دولتمردان این کشور می توانستند با عذر خواهی از جهان اسلام به ویژه از آسیب دیدگان و خانواده های داغ دیدگان و تسریع در درمان مجروحان و نیزباز گذاشتن دست کشورهای داوطلبِ منجی و کمک به شناسایی و  احراز هویت شهدای منا و تسرع در امر انتقال و باز گرداندن آنان به آغوش کشورشان، بر آلام مسلمین جهان بکاهد، اما این وظایف شرعی و انسانی که هیچ جایی برای توجیه در عمدی بودن یا غیر عمدی بودن این قبیل امور در فرض تحقق نیافتن آن نیست ، در کمترین حدش توسط آل سعود تحقق نیافته است.

امور فوق ، سکاندار انقلاب اسلامی ایران، امام المسلمین، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای-مدظله العالی- را برآن داشت تا در دروز چهارشنبه  به صورت جدی والبته با متانتی هرچه تمامتر و مدبرانه، آل سعود را نسبت به عواقب بسیار سخت و خشن هشدار دهند.

همه عالم  از جمله خواص و ناظران سیاسی می دانند که نه حضرت امام خمینی –رضوان الله تعالی علیه-، و نه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای- مد ظله العالی-که خداوند وجودشانرا تا انقلاب جهانی حضرت صاحب الامر-عجل الله تعالی فرجه الشریف – محافظت فرماید، هرگز اهل مبالغه نبوده و نیستند. تجربه تذکرات امام خمینی-ره- به رژیم عفلقی و بعثی عراق و حامیانش، می تواند معیار خوبی برای آل سعود و حامیانشان باشد.

  علیهذا امید است هرچه سریعترعقلای تأثیر گذار جهان اسلام، آل سود را از خواب غفلت بیدارشان نموده و از وقوع حادثه ای که منجر به انقراض سلسله آل سعود می انجامد پرهیز دهند، چرا که در فرض تحقق تنبیه فوق به شکل قهر، بخشی از جهان اسلام را چند روزی به زحمت می اندازند و عوامل آل سعود مقصر اصلی این امر خواهند بود. اگرچه بعید نیست ورای عالم مادی و درنگاه ملکوتیان، ما در آستانه ظهور حضرت صاحب الامر-عجل الله تعالی فرجه الشریف- باشیم که در اینفرض، رهروان ولایت در آمادگی کامل و بسیار هوشمندانه بسر خواهند برد و در این راه از بذل جان خود دریغی نخواهند داشت.  

 



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: پنج شنبه 94/7/9::: ساعت 10:49 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 7
کل بازدید :359725
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<