سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یوسف ذوالفقاری آهنگ


بسم الله الرحمن الرحیم

هفته ای که گذشت ، جهان در تب وتاب  نگرش مذاکره ای بوده است که ازجهاتی قابل تأمل بوده وهست. ما دراین مقال چندان لازم نمی بینیم که به پیش در آمد وچند وچون این نشست ((ژنو )) بپردازیم، چرا که براین باوریم اصل پدیده مذاکرات اینچنینی ساخته وپرداخته کسانی هست که تحمل پیشرفت های خیره کننده ملت شریف ایران را نداشته وندارند.وما لزومی نمی بینیم که به بدیهیات اولیه دال بر حق مسلم ملت شریف ایران از برخورداری از انرژی هسته ای بپردازیم ،چراکه این به مثابه آن است که بیاییم بحث کنیم وبه اصطلاح منطقیین با صغری وکبری برای ملتی ثابت کنیم که آیا این ملت حق نفس کشیدن دارد یانه؟!وبانهایت بی انصافی تبصره ای برایش درست کنیم که در آن تبصره الحاقی بگوییم این ملت تا فلان تاریخ وتا حصول فلان شرایطی که ما می گوییم ویا می فرماییم(!!!) ،حق نفس کشیدن دارد ،آن هم  مشروط به اینکه پیش از پایان مهلت مقرر مجددا به شرایطی که ما می گوییم ویا می فرماییم!تن دهد، تا ما حق نفس کشیدن را برایش تا مدتی دیگر تمدید نماییم.

اما آنچه که ما را بر آن می دارد تا در این مقطع به آن بپردازیم اقدام غیر ظریفانه جناب آقای دکتر ظریف ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است، که آزمونی را در معرض خطا وثواب قرار داد که بسیار زودتر از آنچه که خود آن را پیش بینی می نمودند ، خطایی آن آشکار وعلنی شد واین برای دولتی که با شعارتدبیرروی کار آمد بسی زیانبار است.

ناظران سیایس براین باورند که جناب آقای دکتر ظریف ، دررویکرد اتخاذی خود کمترین ظرافتی را به خرج نداده ، بلکه تیم خود را در معرض آزمونی قرار داد که خطا بودن آن برای کسانی که اندک آشنایی ای  با الفبای سیاست دارند ، کاملا آشکار بوده وما حتی حاضر نیستیم در این زمینه بگوییم خطا بودن این آزمون قابل پیش بینی بود چرا که پس وپیشی وجود نداشت ، عین واقعیت بود ، نه امری که بعدها ما به واقعیت آن واقف بشویم.

باید به آقای ظریف گفته شود که شما با چه کسانی قرار محرمانه بودن مفاد مذاکرات را بستید وآیا واقعا بی دقتی شما تا به این اندازه شد که به یک باره خود را در آغوش دشمنان بشریت ببینید؟

شما باچه کسانی وبا چه هدفی قرار محرمانه داشتید؟ با کسانی که قبل از مذاکره با رژیم صهیونیستی قرار ومدار دارند وپس از از مذاکره با این رژیم قرارومدارهایشان را برپا می دارند وشاید در حین مذاکره هم!!!

آیا باور ندارید که شما با این رویکردخود در درجه اول به شخص خود آسیب رساندید ونیزدر مراحل بعدی قلب امتی را ، بلکه اممی را جریحه دار نمودید؟ آیا شما با ادبیات جهان آشنا نیستید که محرمانه بودن مطالب در سطح مذاکره ای که شما برحسب وظیفه تعریف شده در آن حضور داشتید ، کاملا محال بوده واندیشه به آن منطبق با عقل گرایی نیست؟

نامحرمان این نشست چه کسانی بودند وآیا اصولا به همان دلایلی که به آن اشاره می شود نامحرمی برای اینگونه مذاکرات متصور است؟

آیا اشتباه نیست که ما دشمنان را محرم خود بپندایم وکسانی را نامحرم فرض کنیم که یا دوستان ما هستند وما آنها را به زعم خود دشمن بپنداریم ویا دشمنانی هستند که با لبخند هایشان نابودی ما را تعقیب می نمایند وما ساده لوحانه آنان را دوست بپنداریم؟

آیا شما واقعا براین باور بودید که دراین عرصه این رژیم صهیونیستی است که نامحرم است ولی هیئت حاضر محرم؟ بله در نامحرم بودن این رژیم که شکی نیست اما  آیا شما باورتان این بود ویا هست که آمریکا ازانگلیس واسرائیل جداست؟ وواقعا مرزی برای آنها قائل هستید؟ آیا از خودتان نپرسیدید که چه شده است که آنها به اعتماد شما هم کمترین  احترامی قائل نشده ولا اقل نخواستند هفته ای هم که شده خویشتن دار باشند وپس از مدتی ولو کوتاه بیایند محرمانه شما را نامحرمش کنند؟!

آیا نمی خواهید از این آزمونی که از آن سربلند بیرون نیامدید درس دشمن شناسی آموزید و پا به پای سکاندار کشتی انقلاب اسلامی، وامت اسلامی ،حرکت کنید؟

آیا نمی خواهید با اتخاذ ظرافت کا ریهای لازم ظریف بمانید؟



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: دوشنبه 92/7/29::: ساعت 12:5 صبح


بسمه تعالی

ضمن تشکر از سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران ، به دلیل ارائه توضیحاتی مبنی بر شرح وبیان صداقت امام خمینی -رضوان الله تعالی علیه- برمنش استکبار ستیزی ، که در راس آن آمریکا می باشد،در شبی که گذشت ،شایسته است ، به این نکته هم توجه شود که : فرض کنیم ما به صحیفه امام دسترسی نداریم ، به صوت وتصویر آن امام راحل قدس سره الشریف هم دسترسی نداریم ، با این فرض ، در حال حاضر حسب قانون ، مسئو لیت تبیین اموری از این قبیل که هرگونه اتخاذ تصمیمی منجر به تثبیت ویا تغییر سرنوشت کشور می شود، به عهده چه کسی است ؟ چرا برخی از ماها لازم می بینیم مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم ؟! سی وپنج  سال عبرت گیری بس نیست؟

آیا نمی دانند که در طول سه دهه به اثبات رسید که : هر کسی که در مقابل این انقلاب ورهبری ومبانی نظام ایستاد ، هلاک شد؟

فرانسه نشینی آن فراری ولندن نشینی هم پیمان با بهاییت واز چشم افتادن آن ...ساده لوح واین ساده لوح وکسانی که تا ابد خانه نشینی ارزانیشان گشت وروزی ، نان ولایت می خوردند وامروز چوپ ملت را ، نمی تواند زنگ هشدار باشد؟!

چرا پند نمی گیرند؟



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: دوشنبه 92/7/22::: ساعت 2:40 عصر


بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه لازم است درابتدای مباحث مربوط به پذیرش مکالمه تلفنی رئیس جمهور آمریکا توسط رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی ، بیان گردد ، آن است که :

به اصل پذیرش این مکالمه تلفنی ، خدشه ای وارد نبوده ونباید به این بهانه ، حرمت رئیس جمهور محترم –جناب آقای دکتر روحانی- شکسته شود، چرا که سیاست ما بخشی ازمکتب و آیین مترقی ما بوده ودر عالم هستی ، در هر زمینه ای وبلکه در هر شرایطی ، مجهز به منطقی ترین واصولی ترین گفتمان مبتنی بر عقل وخرد هستیم ، ودر مقابل هیچ مخاطبی از بیان حقایق ، واهمه ای نداشته ، بلکه شایسته می بینیم از هر فرصتی برای تبیین مبانی فکری و راهبردی خود استفاده کنیم ،تا سیمای واقعی اسلام را برای جهانیان برملا کنیم . بیان حقانیت ملت شریف ایران، از حق برخورداری از انرژی هسته ای صلح آمیز، وترویج فتوای امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای – مد ظله العالی- مبنی بر حرمت استفاده از سلاح کشتار جمعی ، بخشی از این راهبرد است که قابلیت این امر را آشکارتر می نماید.البته رژیم جعلی و خون آشام اسرائیل از این قاعده مستثنی بوده چرا که هر نوع رویکردی که منجر به سوء استفاده این رژیم ، در مشروع جلوه دادن عمل غاصبانه اش گردد ، حرمت ذاتی داشته ومشا رکت درخون بهای شهدای فلسطینیان است.

اما در تبیین راهبرد بیان سیاست مکتبی مبتنی براخلاق اسلامی ، به این نکته اشاره می کنیم که ، حسب نقل سید بن طاووس در لهوف ، در عصر روز تاسوعا ، شمر ملعون نزدیک خیمه های اهل بیت عصمت وطهارت- صلوات الله علیهم اجمعین- آمد – اهل بیتی که درتحریم و محاصره بودند- ، وفریاد زد کجایند عباس وبرادرانش؟!

عباس –علیه السلام- جوابش نداد!

امام حسین علیه السلام ، فرمود : هرچند (شمر) فاسق است ، جوابش دهید. با جوابی که عباس علیه السلام دادند ، برای یک بار دیگر اخلاق اسلامی وغیرت دینی وعنصر وفاداری به امام عصر و گژ اندیشی جنگ طلبان وفسق ستمگران، تجلی یافته که در واقع بازنده این صحنه ، جبهه باطل بوده است.

اما در بیان راهبردی که با آن مواجه بودیم وهستیم، ونیزخواهیم بود ، به بیان اموری چند ، به شرح ذیل می پردازیم:

1-بنانیست تا ابد ما باآمریکا ، در فرض حصول شرایط برابر واحترام متقابل وجبران خسارت هایی که بر ماتحمیل شده است ،رابطه نداشته باشیم واین امر در اصطلاح منطیقیین ،مثل ارتباط ومراوده با رژیم صهیونیستی ، منع ذاتی ندارد،چراکه وقوع آن در ارتباط با این رژیم ، متضمن تأیید خون ریزی هایی است که در قرن اخیر ، در حال اتفاق افتادن است وجمهوری اسلامی ایران تا ابد دامن خود را از این آلودگی  برحذر می دارد .

اما حساب کشور آمریکا در این خصوص ، جدا بوده ،اگر چه ، همان گونه که قابل پیش بینی بود، رئیس جمهور آمریکا در همین مکالمه تلفنی ، با ذکر نام این رژیم –حسب نقل – ضلع مثلثی را ترسیم نموده است که با این رویکرداین چنینی  وآشکار ساختن آن ،هرگز این روند به صلاح آمریکاییها نبوده وقاطبه امت اسلامی را معطوف به رویکرد اسلام ستیزی آنان وبغض به آنان  می نماید ، در نتیجه ،دیر یازود بازنده اصلی این گوی ،کسانی خواهند بود که به جای تفکر ملی گرایی واتخاذ رویکردی که منافع عموم ملت خود را تضمین نمایند ، تن به دستورهای رژیمی می دهند که هر لحظه افول آن دور از انتظار نیست.

وانگهی ، اتخاذاستراتژی اسلام ستیزی رئیس جمهور آمریکا ،حین مکالمه تلفنی،رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران را به این موضوع،معطوف می داردکه،طرف مقابل باعمل خودش ناقض گفتمان شعاری خود، درراهبردامورمربوط به جمهوری اسلامی ایران بوده واستمراراین امر،نه تنهامشکلی راحل نمی کندبلکه تأییدی خواهدبودبرمواضع اصولی وپایدارنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی برپرهیزازهرنوع سازشی که خدای نخواسته وقوع آن ذلت ابدی جهان اسلام رادرپی داشته وهرگزجماعت ایرانی غیور ،به آن تن نمی دهد. .

2- درفرض رد این مکالمه توسط رئیس جمهور محترم اسلامی ایران، یقیناً ما با انبوهی از شانتاژهای تبلیغاتی ولیت ولعل ها مواجه می شدیم که ای بسا بستری برای بهانه جویان فراهم می گشت که در آن صورت زحمت مارا در تنویر افکار عمومی جهان دوچندان وبلکه مضاعف از آن می نمود ، اگر چه اکنون نیز ما را به زحمت انداختند ، اما وجدان های بیدار عالم در حال حاضر قضاوتی دارند که حاکی از سیاست شفاف ودوراز هرگونه جنگ طلبی وپرهیز از رفتارهای ماجراجویانه توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، درراهبرد سیاست اصولی مبتنی بر وحی وعقل است.

نتیجه آنکه به رغم بد خواهان ،حاصل اسلام ستیزی ،منجر به اسلامگرایی جهان غرب گشته که البته  ما دراین گفتاردرمقام بیان این مطلب نیستم مگر آنکه به ضرورت بیان این مطلب در آینده برسیم که در آن صورت به آن خواهیم پرداخت ان شاء الله.

3- با کمال تأسف ، در حال حاضر جهان اسلام، گرفتار بلییه ا ی حساب شده وطراحی شده وباز سازی شده بااحیای تفکر خوارجی ومنش وهابیت تکفیریست که از یک سو مصائب خونباری را تجربه می نماید که انسان از بیان چگونگی آن شرم می کند ،واز سوی دیگر از طریق بوق های تبلیغاتی از این رویکرد پلید در هرچه بد نام ساختن مسلمین  نزد افکار عمومی جهان ، کوشیده و تمام قامت به میدان آمده، شاید وجدان خفته ای را –چند منظوره- شکار نمایند .در چنین شرایط ،  این طرف ما هستیم وتکلیف های سختی که باید ملازم آن باشیم.

ماهستیم وموقعیت شناسی ما.

ما هستیم وعقلانیت ما.

ما هستیم ودرایت های ما.

ما هستیم ودشمن شناسی ما.

ما هستیم وتحقق سیاست های راهبردی اسلام ناب محمدی-صلی الله علیه وآله وسلم-.

ماهستیم واتخاذ رویکردی که درپی آن به جهانیان بفهمانیم که ما از هر نوع رفتار وعمل  خشونت با ر بیزارهستیم.

ما هستیم وترسیم استراتژی سیاستی که مبتنی بر عقل ورحمانیت است.سیاستی که قلب رهبرانشان را معطوف به دلسوزی به دشمنان حتی می نماید،چرا که در پس هدایت دشمنان بشریت ، امروز بشریت سرگرم این همه درد سرهای ساخت  اقلیتی ستم پیشه ، نبوده است.

ما هستیم واتخاذ رویکردی که عزت وشرف ملی مارا وحفظ منافع ملی مارا تضمین نموده ، در عین حال مخل استراتژی های پیش گفته نباشد.

بنابر این ما در این شرایط دشوار فرهنگی وتبلیغاتی ،نمی توانیم ونباید به گونه ای مشی نماییم که بد خواهان عالم مارا متهم به تعصب های عقل ستیز نمایند در حالی که خود متصف به آن هستند.

آری ما پیرو مکتبی هستیم که با سلاح عقل وتدبیر، نه تنها به هیچ بن بستی نمی رسد ، بلکه به یاری عقل ومدد وحی ، تمامی بن بست ها را وگره ها را گشوده ومتضمن سعادت دنیا وعقبای انسان هاست . ما را به بن بست رسیدن چه کار!؟

 افسوس که سردمداران طاغی نگذاشتند برای یک بارهم که شده ، انسان ها شهد گوارای برنامه های راهبردی آیین ناب محمدی –صلی الله علیه وآله وسلم- را در کام خودشان تجربه نمایند .در مقابل ، هرچه زهر بود به کام بشریت ریختند وبرجهان بشریت آن آورده اند که خود نیز خواب راحت ندارند. با این وجود این ما هستیم که باید دنبال فرصت های تبلیغاتی باشیم تا استواری سیاست های راهبردی علوی را در نظام ولوی ایران اسلامی ، به رخ جهانیان بکشانیم.وان شاء الله خواهیم کشاند، اگر چه در آغاز راه هستیم!

4-آنچه برای ما از قبل از این مکالمه وحین مکالمه وپس از آن ، به عنوان سیاست های راهبردی حائز اهمیت است وبلکه تمام موضوع می باشد ، موضوع دشمن شناسی است ، دشمن را خوب بشناسیم ، چرا که آنها نیز ما را دشمن خود می پندارند واز به کار گیری تمام ظرفیت ها درآسیب رساندن ما دریغ نداشته وندارند ،چیزی که هست عبارت است از اینکه گاهی با لبخند هایشان ، تظاهر به دوستی می نمایند در حالی که خودشان می دانند که دارند تظاهر می کنند اما ما ریا کاری نمی کنیم ، بر استمرار دشمنی هم با فرض نیل به احترام متقابل وحقوق برابر نمی اندیشیم ولی این را هم می دانیم که "دشمن یک سده" ، "یک شبه دوست" نمی شود ، خصوصاً با این عقبه ای که دارد وبا این رویکردی که در محاورات عرف بین الملل از آن به سیاست چماق وهویچ نام می برند.

بنا بر این هرگز فراموش نکنیم که مابا دشمنی طرف هستیم که حتی به یک روز هم حاضر نشده است که دست از دشمنی بر دارد.  بر این اساس ، اگرچه ما از گفتگو واهمه ای نداشته ونداریم ، اما طرف مقابل نتوانسته است با عقبه ای که دارد ، با آ ن سوابق کودتایی وامثال آن، وبا این رویکرد گزینه های رومیزی وشاید زیر میزی وبا اون ادبیات تحریم های فلج کننده و.....اعتماد ملت شریف ایران را جلب نماید .از این تأسف بار تر اینکه در مشی متزورانه خود ،سعی دارد ادبیات ما را به کار گیرد وبه قول عرف ما ،دست پیش می گیرد تا پس نیفتد، اما باید این پرسش را در اذهان عمومی مطرح نمود که:

 تاکنون چه کسی ظالم بود وچه کسی مظلوم؟

پرونده های کودتایی وحمایت های شورشی وپای فشردن براین رویکرد  از آن کیست؟


چه کسی به قطع روابط دیپلماسی اقدام نمود وچه کسی از آن به عنوان امثال الطاف الهی تعبیر می نمود واصولاٌ گیر کار کجاست؟

اکنون چه کسی تهدید می کند وچه کسی وبه چه جرمی تهدید می شود؟

نزدیک به چهل سال تهدید!تهدید! تهدید! مبتنی بر کدام راهبرد خردورزی است؟

و........

5-بدیهی است ،هر نوع ورود به موضوع آمریکا ، برای کسی که به جمیع ویا اغلب کلمات وجملات واظهارات امام خمینی -رضوان الله تعالی علیه – ومقام معظم رهبری- مد ظله العالی-درزمینه آمریکا ومبانی فکری این دو رهبران الهی وامامان برحق عصر غیبت حضرت صاحب الامر –عجل الله تعالی فرجه الشریف- آشنا نباشد ، ورود وخروجی غیر واقع بینانه وبلکه زیانبار بوده ، لذا، شایسته است ،به کلمات وسخنان گوهر بار امام ومعظم له در این خصوص مراجعه ای پژوهش محور داشته باشیم تا در رسیدن به نتیجه گیری اصولی وواقع بینانه مبتنی بر دشمن شناسی وموقعیت سنجی دچاراشتباه نشویم.

6- بدیهی است ، هرگاه مسئولی در پاسداری از ارزش ها ومراقبت از مبانی انقلاب اسلامی ،کوتاهی ویا عدول داشته باشد ، مورد تذکر وهشدار ویا ....امام المسلمین واقع شده چرا که رهبران الهی برسر مصالح اسلام ومسلمین با احدی عقد اخوت نداشته اگرچه برخی از سیاست های رویکردی با پیام یا نگرش نو را تازمانی که به مبانی واصول خدشه نشود ، با آغوش باز می پذیرند واین امر حاکی از نقطه قوت وصلابت وحلم وبرد باری والی امر مسلمین بوده  که همواره ودر جمیع جهات  به پاسداری از منافع ملت وسعادت مسلمین می اندیشند. وانگهی اتخاذ رویکردی از این دست موجب می شود تا افراد با تجربه های البته نه چندان هزینه سازاز نزدیک مراتب صلابت این راه ودشمن شناسی لازم واتخاذ رویکردهای تضمین آور صلح وسازش ملت ها را دور از هیا هوی مدعیان سردمداری جهان بشری ،بیابند.(این نوشتار تذکاری دارد که به یاری خداوند در آینده نزدیک به آن خواهیم پرداخت . ان شاءالله تعالی!


 



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: چهارشنبه 92/7/10::: ساعت 7:58 صبح


بسم الله الرحمن الرحیم

پس از سخنرانی مقام معظم رهبری- مد ظله العالی – درجمع فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیست وششم شهریور سالجاری ،واشاره معظم له به نگرش پویای دیپلماسی فعال و به روز شده ، باعنوان" نرمش قهرمانانه" ، مشاهده می شود که موجی در جهان غرب اتفاق افتاد که ضرورتـا ما را به بیان اموری چند در واکاوی علل بروز این حساسیت ها به شرح ذیل وا می دارد.

ابتدا وقبل از ورود به موادی از این امور ،لازم است اشاره ای داشته باشیم به اینکه اصل بروز حساسیت هایی از این دست، خصوصاًبا این شدتی که افزون برعرف ملاحظات بین الملل، مشاهده می شود ، به نوبه خود بیانگر نقش بی بدیل وانکار نشدنی بیانات مقام معظم رهبری – مد ظله العالی – در راهبرد افکار عمومی جهان است . اگر چه در نگاهی دیگر ، تا این مقدار دستپا چگی وحرکات انفعالی پر شتاب وبه اصطلاح هول شدن مدعیان سردمداری امور بین الملل که گاه کره زمین را دهکده ای نه چندان بزرگ(!) می پندارند وداعیه کدخدایی آن را می نمایند وخود را کانون نگاه به جهان بشری می انگارند ودر نتیجه جغرافیای این کره خاکی را به خاور وباختر ودور ونزدیک و میانه و...تقسیم می کنند، وگاه همزمان به تظاهر به طرفداری از حقوق بشر وبه اصطلاح تمدن بشری وفوق تمدن و... برسر مردمان بی دفاع بمپ های ده تنی وخوشه ای و امثال آن می ریزند ، این همه حاکی ازکم ظرفیتی وبه بلوغ نرسیدن کسانی هست که بادرک معانی منادی راستین عدل وقسط، سالها فاصله دارند، واین اولین قدم جلوه مصائب بشری است که قرن هاست رخ نشان داده وبا رویکرد خود نتوانسته است وجود رحمانی خاتم الانبیا - صلی الله علیه وآله وسلم – وائمه معصومین - علیهم السلام – را درک بنماید ،ودر نتیجه بر سر بشریت آن آمده است که با کمال تأسف آثار زیانبارش را می بینیم ! از این تأسف بارتر، اینکه تا کنون نیز سردمداران جهان بشری، ویا مدیان این سر دمداری ، نتوانستند ویا نخواستند از این همه تجربه های تلخ قرون متمادی درس وپند وعبرت بگیرند ، لا اقل برای چند صباحی به خود اجازه بدهند خود ویا دیگران ،عملی ساختن رهنمودهای رهبران الهی رابرای یک بار هم که شده به صورت عام وفراگیر ، تجربه نمایند ، که شاید تمام رفاه عمومی وآسایش وامنیت وسر افرازی جمله بشریت در پیروی از منطق اعتدالی وملایم آیین توحیدی اسلام باشد که رهبران الهی منادی آن هستند ! علیهذا :

1-عطف به مقدمه فوق،تآسف بار ونیز زیانبار است که ، جامعه بشری سردمداری کسانی را تجربه ویا تحمل می کند که نتوانستند رشد وبلوغ لازم رادر درک سیاست های صدق ومزین به صبغه ی الهی که برای همگان سر منشأ رحمت وتعطیلی خشونت وطرد توحش مدرن است ،بنمایند ودر مقابل منادی آن که از عادل ترین وپاک ترین وافقه در سیاست ومدنیت است، سرتعظیم فرود بیاورد واز این زیانبارتر که تأسف عمیق ناظران منصف امور سیاسی را به دنبال دارد ،آن که :بروزاین قبیل حساسیت های نا موزون ، درمقابل گفتار متین ،ای بسا موجب به تأخیر انداختن بیان اموری عمیق تر گشته ، آنچنانکه تاکنون به دلیل همین ناهنجاری ها ، چه بسیار گفتمانی که با بیانشان وتحققشان ، سعادت کافه بشریت تضمین می گشت ، بیان نشد ،پس اشکال کار از فاعل نیست، بلکه از قابل هست که نتوانست به کنه معانی عنوان راهبردی بیانات یکتا ابرمرد تاریخ برسد وعمق آن را درک بکند.

2-این عنوان در جمع فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،بیان شد.جمعیتی که در آن کسانی حضور داشتند که،در طول ربع قرن در انتظار حادثه ای بودند وهستند ،تا انتقام خون شهدای والامقامی که هریک استوانه ای برای کشور بودند وتا این آخری ها ، انتقام خون شهدای عالی مقام هسته ای را از رژیم خون آشام اسرائیل وسرویس های اطلاعاتی آنان بگیرند ،وچه نفس ها که در سینه ها حبس نشد ،آن هم فقط به دلیل اطاعت از منویات فرماندهی کل قوا . در حالی که دستها را برماشه تفنگ گذاشتند ،با نگاه به خم ابروی یار، صبوری کردند وصبوری!واین بار نیز صبوری می نمایند ،اگر چه گژاندیشان وبد خواهان، مقام صبوری رهروان ولایت ومقامات عالی منادی این صبوری وحکمت های متعا لیه آن را درک نکنند که البته انتظاری غیر از این از آنان نیست! وانگهی ، مخاطب میهنی این کلام متین واصولی ،کسانی هستند که : منطق آنان در عرصه کارزار با دشمنان بشریت ، نگاه ظفر مندی وپیروزی در هر حال است با فرض انجام تکلیف ،چه آنکه پیروزی ظاهری را نیز در پی داشته باشند وچه آنکه به ظاهر ودر تفسیر دنیایی شکست را در بر داشته باشند ، چرا که در منطق اسلام با فرض انجام تکلیف، هیچگاه شکستی وجود ندارد. منطقی که معلم آن سالار شهیدان حضرت حسین بن علی –علیهماالسلام- و احیا گر آن امام خمینی – رضوان الله تعالی علیه – هستند.

فراموش نکنیم که طبق نقل تاریخ ، در صبح عاشورا ، آنگاه که شمر ملعون به امام حسین علیه السلام زخم زبان زد ، مسلم بن عوسجه بر آشفت وخواست اورا با تیر بزند ،اما امام اورا از این کار منع کرد! مسلم عرض کرد اجازه بفرما اورا بزنم زیرا که اومردی فاسق واز دشمنان خدا وستمکاران بزرگ است واکنون خداوند کشتن اورا برما آسان ساخته(در تیر رس من است) .امام حسین –علیه السلام- فرمود:اورا نزن ،زیرا من خوش ندارم آغاز گر به جنگ باشم.

3- زمانی این راهبرد تاریخی مبتنی بر عزت وشرف ملی ، مطرح می گردد که به گواهی ناظران منصف بین المللی ، ایران اسلامی در اوج قدرت، ودشمنان اسلام در حضیض ذلت قرار دارند ، پیشرفت های روز افزون علمی ودفاعی دهه ی اخیر که- با همه ممانعت های فراگیربد خواهان این امت - با شتابی حیرت کننده خود را نشان می دهد وجهانیان را مات ومبهوت ساخته است ونیز نقش تبلیغی ایران اسلامی در به شکست کشاندن جبهه های اسرائیلی این منطقه ، عقب نشینی آمریکایی ها از مواضع جنگ طلبانه ومحور قرار گرفتن رحمانیت ایران اسلامی در میان کشور های همجوار و... هریک خود دلیلی آشکار وانکارنشدنی بر قدرت همراه با ایمان امت اسلامی ایران بوده که بیانگر راه نداشتن هر گونه ضعفی در قاموس فرهنگ وادبیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.

4- بیان این راهبرد درخشان ، مقدمه ویا مقدماتی دارد ونیز مؤخراتی،شرایطی وقیدهایی، هشدارهایی وتذکراتی !

اما آن اغیار ، گویا خوش داشتند چشم به روی همه چیز ببندند و<انتم سکاری> را نبینند والبته از آنان رویکردهایی از این دست ،بسیار مسبوق به سابقه وبلکه عین اقتضای هستی آنان است.وتا خوی استکباری برآنان حاکم باشد ،وضع همان خواهد بود که هست!

5- این راهبرد ، آشکارا ودر منظر همگان مطرح شده است ، حرف پنهانی نبوده است،درلفافه نیامده است ،مجمل ومبهم بیان نشد.بوی تاکتیک عرف جاری بین الملل از آن استشمام نمی شود .منطبق برفطرت سلیم است.گفتاری سدید است.در چنین شرایط ، عقل حکم می کند که مهندسی سخن ، حکیمی است عالم به زوایای آشکار وپنهان موانع وچالشها ی مزاحم امنیت وآسایش بشری .او درفکر درمان درد بشری است.پس این دیگران هستند که باید خودرا بالا بیاورند تا به مقام حکمت با ر آیند ومقام حکیم باز شناسند.

به امید روزی که جمیع انسان ها به ویژه سردمداران جهان انسانیت به آن رشد وبلوغی برسند که درمقابل منادیان راستین سعادت بشری نه تنها حاشیه سازی نمی کنند ، بلکه از آنجایی که پذیرش آن را قرین سعادت می یابند ، درمقابل گفتارمبتنی برفطرت پاک ، سر تعظیم فرود بیاورند وآسایش وامنیت همگانی را تجربه نمایند.ان شاء الله تعالی



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: چهارشنبه 92/7/3::: ساعت 5:47 صبح


بسمه تعالی

جهت اطلاع دوستان محترم:انشاء الله به زودی نقطه نظرات وا کاوی علل بروز حساسیت ها به سیاست راهبردی "نرمش قهرمانانه " دراین وبلاگ درج می گردد.

((بسمه تعالی . مطلب فوق در صبحگاه روز چهار شنبه سوم مهر ماه ،درج گردید.))



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: دوشنبه 92/7/1::: ساعت 9:23 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 23
کل بازدید :359254
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<