سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یوسف ذوالفقاری آهنگ


بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه بیست و پنجم شوال هستیم. طبق نقل مرحوم حاج شیخ عباس قمی در کتاب منتهی الآمال ، حسب روایت صاحب جنات الخلود که متتبع ماهری می باشد در چنین روزی شهادت صادق آل محمد صلی الله علیه وآله السلام اتفاق افتاده است.

امام صادق علیه السلام در سال  148هجری قمری به سبب انگورِ زهر آلود که منصور به آنحضرت خورانده بود، به شهادت رسید.

آنحضرت به هنگام شهادت 65 سال داشتند.

از مشکوة الانوار نقل شده است که در هنگام مسمومیت مشرف به شهادت آن امام همام، یکی از اصحاب  آنحضرت خدمتشان مشرف شدند و آنحضرت را در حالی مشاهده کردند که چندان لاغر و باریک شده است که گویا هیچ از آن بزرگوار نمانده جز سر نازنینش! پس آنمرد به گریه در آمد . حضرت فرمود: برای چه گریه می کنی؟ گفت: گریه نکنم با آنکه شمارا به این حال می بینم! فرمود: چنین مکن همانا مؤمن چنانست که هرچه عارض او شود خیر او است و اگر بریده شود اعضای او خیر است و اگر مالک شود مشرق و مغرب را، برای او خیر است.

بر اهل فن پوشیده نیست که شکر آنحضرت در شرایط فوق الذکر مشعر به نگاه ملکوتی بوده به ویژه آنکه در فرضی که آن امام همام علیه السلام صرفا به دلیل انجام تکالیف شرعی در حفظ و صیانت از آیین توحیدی اسلام، مورد بغض حاکم جائر عصر خود واقع شدند و در این راه جان خودشان را تقدیم اسلام نموده وبه فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

ضمن عرض تسلیت به پیروان آنحضرت و با درود فراوان به روح مقدس آن امام معصوم ، به امید آنکه بتوانیم از پیروان راستین آن امام همام علیه السلام باشیم، حسب نیاز زمان، حدیثی را از زبان مقدس آنحضرت به شرح ذیل تقدیم می نماییم.

حسب نقل صاحب تحف العقول، آنحضرت فرمودند: یأتی علی الناس زمانٌ لیس فیه شی ءٌ اعز من اَخ انیس وکسب درهم حلالٍ.

زمانی فرا خواهد رسید که چیزی کمیابتر از برادری همدم وکسب درهمی حلال نیست!

 پوشیده نماند که مشابه حدیث فوق با کمی اختلاف در عبارت از رسول اکرم صلی الله علیه وآله السلام نیز به شرح ذیل روایت شده است: اقل ما یکون فی آخر الزمان اخ یوثق به، او درهم من حلال.

اگر اندکی درنک کنیم ، می بینیم که در حال حاضر ما با دو موضوعِ پیشگویی شده فوق مبتلا هستیم. یعنی فقدان و یا قلت برادرانی همدم و مورد وثوق و نیز سختی و یا قلیل بودن در آمدهای حلال.

گویا داخل در زمانی هستیم که می توان از آن به دوره آخرالزمانی یاد نمود. چرا که امروزه به ندرت افرادی پیدا می شوند که در شرایط عسر مثل دوران یسر با فرد مورد نظر طرح اخوت و دوستی داشته باشند! تا در سمتی باشی و یا در شرایط ویزه اقتصادی قرار داشته  باشی ، بسیارند کسانی که عرض ارادت و التماس دعائی داشته باشند! به مجرد اینکه مورد امتحان الهی واقع بشوی و شرایط نا مناسبی را به لحاظ دنیایی تجربه نمایی -اگر چه در راه انجام تکلیف الهی باشد-، عرض ارادتها و التماس دعاها رخت بر می بندد!

همچنین می بینیم بسیارند کسانی که در کسب درامدهای حلال چندان به رعایت مرزهای حلال و حرام الهی توجه ندارند!

البته ما نمی خواهیم در این عرصه به واکاوی چند و چون امور مربوط به درامدهای حرام و یا مخلوط به حرام بپردازیم، لیکن باید دانسته باشیم که کسب های حرام صرفا به کم فروشی و گرانفروشی و معاملات حرام محدود نمی گردد.چرا که اگر کارمندی مرتکب کم کاری شود و یا در انجام تکالیفی که بر عهده گرفته است، از وجدان کاری لازم برخوردار نباشد ، کار را به نحو مطلوب انجام ندهد ، با ارباب رجوع به درستی رفتار نکند، قاضی در صدور حکمش رعایت شرع را ننموده باشد، دستگاه نظارتی به وظیفه اش به خوبی عمل نکند، کادر درمانی در رسیدگی به روند درمان بیمار خوب عمل نکند، کسی که به لحاظ شغلی که انتخاب نموده است موظف به برخورد با بدعت و فتنه هست اما به دلیل مصلحت اندیشی های فردی و منفعت طلبی سکوت کند و منکری را ببیند ، نهی نکند و یا معروفی تعطیل شود و او دَم بر نیاورد، در چنین شرایطی درامد او از محل جایگاه شغلیش مخلوط به حرام و یا کاملا حرام خواهد بود.

مصادیق نا بهنجار فوق، زمانی به مصائبِ عظمی تبدیل می شود که در اثر رعایت نکردنشان ، مردم، به ویژه زجر دیده ها و کسانی که در راه پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در عرصه های دفاع مقدس ، آسیبی را متحمل شده و با مشاهده بی عدالتی ها و یا سوء استفاده از مناصب دولتی وحکومتی توسط برخی از صابان قدرت ومنصب ولو در حد اندک در حق این مردم جفا کرده باشند محزون گشته و عوامل فوق را مورد نفرین خود قرار می دهند . وانگهی عملکرد سوء این دسته از افراد موجب لطمه به حیثیت نظام گشته در حالی که در شرایط فعلی، خیانتی بالا تر از مخدوش نمودن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی در دید نظاره گران ملی و بین المللی نسیت.

هشدارهای مکرر امام المسلمین، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران مد ظله العالی در تأسی از سیره رهبرکبیر انقلاب اسلامی(ره) ،در این عرصه، ناظر به این امر بوده که علاوه بر حرام بودن سوء استفاده های مالی در دستگاه حاکمیتی، این امر موجب دلسردی و یا بد بینی برخی از مردم نسبت به آرمان های مقدس انقلاب اسلامی شده که یقینا عذاب الهی آن در فرض توبه نکردن با حصول جمیع شرایطش، مضاعف خواهد بود. انذار امام المسلمین در زمینه موضوع جاری کشور در بر داشت های حرام و  نا مشروع موسوم به حقوق های نجومی مشعر به همین معنی بوده است که امید واریم جمیع عوامل مقصر و قاصر در این عرصه با تنبیهاتِ توبیخی لازم مواجه بشوند.

به امید روزی که پرچم انقلاب اسلامی توسط امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای عزیز به دست صاحب اصلی این انقلاب و کشور، حضرت بقیة الله روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء سپرده شود.      

 

 

 

 

 

 



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: چهارشنبه 95/5/6::: ساعت 10:1 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 52
کل بازدید :359835
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<