سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یوسف ذوالفقاری آهنگ


 یوسف ذوالفقاری

ما هم اکنون در ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس به سر می بریم. پر واضح است که، درطول تاریخ ،مسلمین آغازگر جنگ نبوده اند. همواره اسلام و مسلمین از آغاز جنگ اکراه  وبلکه انزجار داشته اند، زیرا که، آیینی که از بزرگترین سر مایه بشری وفوق بشری « عقل » و « وحی» بر خوردار است، هر گز نیازی به جنگیدن ندارد.خداوند متعال، تمام امکانات دنیوی، اعم از زمینی و آسمانی را برای رفاه وسعادت بشر خلق نموده است، تا انسانها جملگی درسایه لطف وصفا و صمیمیت، بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. تمام ادیان آسمانی از جمله اسلام به عنوان کامل­ترین دین، برای همین منظور و نیز برای سعادت بشر؛آمده اند. بنابراین، در نگاه اولی و با لذات در قاموس دین، جنگ وخشونت و درگیری، راه نداشته و ادیان توحیدی، همواره انسان­ها را به شدت از ارتکاب هر گونه ظلم وستم و درگیری و خشونت و جنگ بر حذر، می­داشتند.

از یک سو، دفاع، از ضروریات اولیه عقلی وبلکه از لوازم انفکاک ناپذیر غریزی است.

بدیهی است که، مسلمین نیز، در صورت مواجهه ی با هر گونه تجاوزی ، به حکم عقل و وحی، ملزم به دفاع از کیان و ناموس خود بوده و هستند. لذا دفاع، امری است اجتناب نا پذیر!

از جهتی دیگر، ما تاریخی ناگوارتر وخونبارتر از عاشورا نداریم و می دانیم که نبرد عاشورا نیز از ناحیه اسلام جنبه دفاعی داشته است و چه زیباست که در سپیده دم روز عاشورا، وقتی که یکی از سرداران دلیر اسلام به محضر امام حسین علیه السلام عرضه می دارد، ای امام ! شمر در تیررس من است اجازه بفر مایید تا او را بزنم، امام علیه السلام وی را برحذر داشته ومی فرمایند: نمی­خواهم آغاز گر جنگ باشم!

تاریخ خونبار و سراسر افتخار ومردانگی و رشادت هشت سال دفاع مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انقلابی، نمونه ای از به نمایش گذاشتن فرهنگ عاشورایی است. همان­گونه که امام خمینی رضوان الله تعالی علیه فرمودند: ما چون امام حسین علیه السلام وارد این جنگ شده ایم.

حال سئوال این است که ،با توجه به اینکه ، بر حسب واقع وبه گواهی اسناد بین المللی، سر دمدارن کفر و نفاق با بازی دادن دیکتاتور وقت عراق ،به مدت هشت سال، جنگ تمام عیاری را از زمین وهوا ودریا، برما تحمیل نموده اندوما در این راه، علاوه بر تحمل خسار تهای جبران نا پذیر، عزیزان ودلیر مردانی را از دست داده ایم، که حتی موئی از آنان، به عالمی می ارزید، آیا این جنگ برای ما فائده و ثمره ای داشته است ؟

آری با اندکی تامل می یابیم که هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران،همانند عا شورای حسینی، چون سکه ای است، که دو رو دارد. با اندکی تامل می­یابیم که، دفاعی که به فرماند هی فقیهی جامع الشرائط، مر جع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوا ن الله تعالی علیه، رهبری ومدیریت می شد، برای ما ثمره هایی طلا ئی بر جای گذاشته است که البته این امر به بر کت ایثار گریهای رزمندگان و شهدای گرانقدر و خانواده های معظم شهداء وجانبازان و ایثار گران بوده است .

به عنوان قدردانی از شهداء، ایثار گران، خاصه جانبازان و بزرگداشت سلاله رسو ل الله الاعظم، حضرت امام خمینی (ره) به صورت فهرست گونه به شرح ذیل، مروری برثمرات هشت سال دفاع مقدس می نمائیم:

1-شکست خفت­بار هیمنه پوشالی استکبار جها نی،که وانمود می نمود، شکست نا پذیر است.

2-کسب تجربه عملی و عینی راهکار های مقابله و دفع هر گونه تهدیدات نظا می از ناحیه دشمنان اسلام و مسلمین.

3-احیای فر هنگ نهضت حسینی، به صورت عینی وعملی .

4-احیای فرهنگ عزت زینبی ، به صورت واقعی و عملی.

5-پدید آمدن صحنه ی آزمودن انسانها و در نتیجه سر افرازی راست قامتان تاریخ پر افتخار تشیع ،به ویژه جانبازان، ایثار گران وخا نواده های معظم شهداء.

6-صدور انقلاب اسلامی والگو بخشی به مستضعفان عالم، خاصه مسلمین جهان.

7-سلب اندیشه هر گونه تجاوز سخت افزاری، به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران از افکار ددمنش نابخردان ومدعیان دروغین حقوق بشر!

8- به وصال رسیدن عارفان حقیقی مکتب حسینی،که در راه رسیدن به دوست، سر از پا نمی شناختند.

 



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: یکشنبه 91/7/2::: ساعت 3:11 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 23
کل بازدید :359258
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<