سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یوسف ذوالفقاری آهنگ


بسمه تعالی

امام خمینی- رضوان الله تعالی علیه- (25 آبان 1360):

«...امروز ما از روزهاى قبل بیشتر احتیاج به همبستگى داریم. امروز ما مواجه با همه قدرتها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزى مى‏کنند؛ براى اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامى و جمهورى اسلامى را شکست بدهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهى است براى همه که اهمّ تکلیفهایى است که خدا دارد؛ یعنى، حفظ جمهورى اسلامى از حفظ یک نفر- ولو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است؛ براى اینکه امام عصر هم خودش را فدا مى‏کند براى اسلام. همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، براى کلمه حق و براى دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.
پیامبر اکرم آنهمه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آنهمه زحمات را متکفّل شدند و جانبازى‏ها را کردند؛ همه براى حفظ اسلام است. اسلام یک ودیعه الهى است پیش ملتها که این ودیعه الهى براى تربیت خود افراد و براى خدمت به خود افراد هست و حفظ این بر همه کس واجب عینى است؛ یعنى، همه مکلف هستیم حفظ کنیم تا آن وقتى که یک عده‏اى قائم بشوند براى حفظ او، که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته مى‏شود.
امروز ایجاد اختلاف؛ هر اختلافى باشد، و کارهایى که اختلاف‏انگیز است؛ هر کارى باشد و با هر اسمى باشد، این مضر به اسلام است و مضر به انقلاب است.
و از همین رشته است اینکه باز یک جریانى در کار است که نسبت به علماى بلاد، نسبت به اهل علم، نسبت به ائمه جماعات اهانت بکنند. و این یک چیزى است که،جریانى است که چنانچه- خداى نخواسته- این جریان به توفیق خودش، که به خیال خودش این است که روحانیت را از مردم بگیرد، اگر این امر به توفیق خودشان برسد، شما مطمئن باشید که شکست خواهیم خورد؛ براى اینکه، روحانیون در همه بلاد، حافظ اسلامند و حافظ مقاصد اسلامى هستند و از اول هم بوده‏اند.
اگر روحانیون نبودند، ما الآن از اسلام اطلاعى نداشتیم. این مجاهدت روحانیون است که از خود شما هستند؛ مجاهدت آنهاست که براى ما اسلام را تاکنون نگه داشته است. و در هر مسئله و گرفتارى که براى اسلام پیش مى‏آمده، باز پیشقدم همینها بودند و همینها بودند که قیام مى‏کردند؛ حالا یا موفق مى‏شدند یا سرکوب مى‏شدند. در همین مدتى که من اطلاع دارم و من شاهد بودم، قیامهاى مختلفى بر ضد رضاخان و محمدرضا شد. و این قیامها همه، مبدأش روحانیون بودند؛ از آنجا شروع مى‏شد، لکن چون ملت باز درست مجتمع با هم نشده بودند، موفق نمى‏شدند یا کم موفق مى‏شدند. اگر شما- اگر ملت ما- این طایفه را حفظ نکنید، بدانید که سرنوشت شما سرنوشت زمان مشروطه خواهد شد که روحانیون این کار را درست کردند و دست استبداد را کوتاه کردند، لکن دوباره به واسطه اینکه ملت مجتمع نبود و با روحانیت آنطور سازش، اطاعت محکم نداشت، مشروطه را آنها بپا کردند و دیگران آمدند و مشروطه را همان استبداد غلیظتر با اسم مشروطه [کردند.] یک اسم بى‏مسمایى بود و گفته مى‏شد که ما مجلس داریم و مشروطه داریم و مشروطه خواه هستیم، لکن استبداد- به تمام معناى خودش، به تمام کلمه خودش- بر ما حکومت مى‏کرد، چه در زمان قاجار- که من یادم است- و چه بعد از او زمان رضاخان- که بدترین زمانها بر این ملت گذشت- و چه زمان محمدرضا. اگر شما توجه به این نکنید که روحانیت را اینها مى‏خواهند از صحنه بیرون کنند و در پیش ملت، روحانیت را بد نمایش بدهند ...»-
صحیفه امام ج: 15 ، ص366:-365



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: چهارشنبه 94/6/25::: ساعت 9:48 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 23
کل بازدید :359261
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<