سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یوسف ذوالفقاری آهنگ


بسم الله الرحمن الرحیم

امروز مصادف بود با سالروز ولادت با سعادت باقرالعلوم ،امام محمد بن علی بن الحسین –علیه السلام- ،ضمن عرض تبریک ، به مناسبت حلول ماه رجب المرجب ، به ویژه عرض تبریک به مناسبت سالروز این میلاد فیاض ، حدیثی را از زبان مقدس آن امام همام - علیه السلام – به شرح ذیل ،تقدیم محضر دوستان وشیعیان آن حضرت می نماییم.

حسب نقل ابن شعبه در تحف العقول ، راوی نقل می کند ، آن حضرت فرمودند:

<< اذا کان یوم القیامة نادی منادٍ:این الصابرون ؟ فیقوم فئام من الناس . ثم ینادی منادٍ: این المتصبرون ؟ فیقوم فئام من الناس .>>

<<هنگامی که روز قیامت فرارسد ، منادی ندا می دهد: کجایند صابران؟ (بدیهی است که این ندا برای دادن پاداش می باشد ) دراین وقت عده ای قیام می کنند ومی گویند ما هستیم .(واین در حالی است که در آن روز دروغ گفتن ممکن نیست وشهادت این افراد در باره خودشان صددرصد منطبق با واقع است).پس از آن ،منادی دیگری ندا می دهد : کجایند متصبران؟ باز گروهی دیگر به پاسخ قیام می کنند ومی گویند: ماهستیم!>>

راوی می گوید : به آن حضرت عرض کردم: جُعلتُ فداک ماالصابرون والمتصبرون ؟

(من به فدایت بشوم صابران چه کسانی هستند؟ ومتصبران چه کسانی می باشند؟)

آن حضرت فرمودند:

<<الصابرون علی اداءالفرائض والمتصبرون علی ترک المحارم>>

<<صابران کسانی هستند که در انجام واجبات صبر می ورزند ومتصبران کسانی هستتند که به هنگام انجام حرام ، صبوری می کنند.>>

آری انجام واجبات مثل روزه داری ، اقامه نماز ، جهاد ، امر به معروف ونهی از منکر ، و....نیازمند استقامت ورزی وتحمل مشکلات وسختی هاست ، به ویژه برای کسانی که هنوز حلاوت عبادت را در کام خود نچشیدند، ونیز ترک نمودن محرمات ،مثل آلوده نشدن به مال حرام ، پاکدامنی ، پرهیز از غیبت وافتراء و....صبوری ومقاومت وکف نفس را می طلبد .

خوشا به حال کسانی که هم در عرصه انجام عبادات ، وهم درعرصه ترک محرمات ، ونیز در مواجهه با ناملایمات ودشواری ها ومصائب ،صبر می ورزند که در این صورت ، ظفر مندی آن سرای را برای خود به ارمغان می آورند ودر این سرای نیز سر افراز می زییند.



یوسف ذوالفقاری آهنگ ::: پنج شنبه 93/2/11::: ساعت 11:45 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 52
کل بازدید :359826
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<